2009. december 29., kedd

A hercegnő és a béka


Nem is tudom, hol kezdjem. Vártam ezt a filmet, mert bosszant, hogy mostanában főleg a 3D-s filmekre helyezik a hangsúlyt. Számítottam rá, hogy majd kicsit később visszatérnek a gyökerekhez, a kézi rajzos technikákhoz (mellékesen megjegyzem, hogy folyamatosan készültek ilyen rajzfilmek is, folytatások, sorozatok, és egyéb kisköltségvetésű produkciók képében), és ezért nagyobb felelősség nyugszik ennek a kis filmnek a vállán, minthogy csak szórakoztasson. Számomra ez jelentette az esélyt a régi technika új térhódításához. Nos, szerény véleményem szerint, ha ezzel a mércével tekintem a filmet, akkor az ÉN szememben nagyot bukott a The Princess and the Frog, bármennyire is fáj kimondani. Akárhogy is szeretném, nem tudom a 90-es évek nagyjaihoz mérni. Ennek ellenére viszont azt is el kell ismerni, hogy egy igen látványos és kellemes mesét kaptunk, ami igenis jól megállja a helyét a mai full CGI szörnyedvények mellet. Furcsa kettősség.
A régi nagyokhoz nem ér fel, de a maiakhoz képest kellemes frissülést hozott.
Magára a technikára nem lehet panasz, szintúgy az animációra és a karakterekre sem. A történetmesélés elmegy, de a legnagyobb gond inkább magában a történetben rejlik. Ha egy kiugróan sikeres movie-t akartak, akkor ezt rontották el, ha egy aranyos limonádé sztorit gyönyörűen megcsinálva, akkor „meg van véve”. Szeretném arra fogni, hogy a romantikus történet volt a probléma, de a Szépség és Szörnyeteg erre rögtön rácáfolna. Érdekes, hogy nem akartak görcsösen az eredeti sztorihoz ragaszkodni, hanem egy teljesen új történetet csináltak. Lehet hogy ez volt a probléma? Mindenesetre az meglepett, hogy a vártak ellenére egy állatmesét kapunk, lévén hogy mindkét főhős békává változik, és a történet arról szól, ahogy a mocsárba kóricálnak mert vissza akarnak változni emberré. A főhősnő még csak nem is hercegnő (bár a végén csak az lesz). Szóval újítás van. Szép álmok és robbanásszarű jellem fejlődés is megtalálható, a végén felhőtlen, kissé megható Happy End. Akaratlanul, is két rajzfilm lebegett a szemem előtt, a Charlie minden kutya a menybe megy a zenekedvelő kroki miatt, és a 77-es Bernáth és Bianca mentőosztaga. Ez utóbbi a mocsári hangulat miatt. Szokás a disney filmeknél, hogy feltűnnek korábbi ismert rajzfilm karakterek is pár másodpercre, ebből több is van, ha jól vettem észre.
Félreértés ne essék, tetszett a film. Meg fogom még nézni, de szerintem ezzel még várni kellett volna. Egy szép romantikus mesét kaptunk. A gyerekek szinte nem is nevettek a moziban, pedig ez ritka egy disney rajzfilm esetében (de persze nem is szabály). Mindezek ellenére magát a filmet mindenkinek ajánlom, és kellemes nosztalgi élményt kívánok hozzá.

4 megjegyzés:

  1. elakartam menni moziba de nem volt csak szinkronnal vagy felirat nélkül angolul . amugy fasza kritika, nem is tuttam hogy van blogod tök véletlen akadtam rá
    balakin.blog.hu
    csekit!!

    VálaszTörlés
  2. köszönöm szépen. természetesen én már csekkoltam a tiédet, és már túl is vagyok az első képregényeden. majd valamikor értekezünk róla, egyenlőre várom a folytatást :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is jó kritikát írtál és nem is volt benne nagyon spoiler.

    VálaszTörlés
  4. Na váh most néztem hogy írtál vissza... hát csekk a blogot mert az első óta felkerült 2 már :D

    VálaszTörlés